بي تو دلم گرفت بي تو دلم گرفت .

بي تو دلم گرفت

لوازم جانبي تبلت هاي لنوو

علت هنگ كردن تبلت لنوو چيست؟
 
در واقع اصلي‌ترين دليل هنگ كردن تبلت يا گوشي هوشمند را مي‌توانيم سخت افزار ضعيف بدانيم. پس اگر در پي علت هنگ كردن تبلت لنوو هستيد بايد بگوييم كه اگر محصول مورد نظر شما قدرت سخت افزاري زيادي ندارد اين اتفاق تا حدي طبيعي است كه محصول نتواند با سرعت بالايي به دستورات مختلف پاسخ دهد و كمي با كندي و هنگ برنامه‌ها را اجرا كند. در اين بخش مواردي را عنوان مي‌كنيم كه به كمك آن‌ها مي‌توانيد تعداد دفعات هنگ كردن تبلت لنوو خود را كاهش دهيد و سرعت تبلت خود را بيشتر كنيد.
 
علت روشن نشدن تبلت لنوو
 
در برخي از مواقع هنگ كردن تبلت Lenovo به دليل نصب يك نرم افزار بهينه نشده اتفاق مي‌افتد. اين برنامه به دليل ناسازگار بودن با تبلت شما باعث فريز شدن و هنگ كردن محصول مي‌شود. اگر اين مشكل جديدا بيشتر اتفاق مي‌افتد حتما برنامه‌هاي تازه نصب شده‌ي خود را حذف كنيد. از طرف ديگر تبلت را در حالت Safe mode قرار دهيد و مشكل موجود را بار ديگر بررسي كنيد. پس از روشن شدن تبلت در اين حالت هيچ برنامه‌اي وجود ندارد و شما به سادگي مي‌توانيد مشكل موجود را ريشه‌يابي كنيد.
تبلت را خاموش/روشن كنيد تا اگر مشكل به دليل يك باگ در رابط كاربري است برطرف شود.
حافظه داخلي را اصلا تا انتها پر نكنيد. يعني اگر حافظه داخلي تبلت شما در حال پر شدن است بهتر است به فكر خالي كردن آن باشيد. براي اين كار به تنظيمات برويد و به روي گزينه‌ي Storage كليك كنيد. در اينجا تبلت شما به طور مجزا نشان مي‌دهد كه چه مقدار از حافظه به چه چيزي اختصاص يافته است. در نهايت مي‌توانيد فايل‌هاي بزرگي كه بيشتر فضا را اشغال كرده‌اند را مشاهده كرده و اقدام به حذف آن‌ها كنيد.
اگر تبلت لنوو شما قدرت سخت افزاري زيادي ندارد ترجيحا از كارت حافظه جانبي استفاده نكنيد. استفاده از كارت حافظه جانبي باعث مي‌شود كه سرعت تبلت شما كاهش يافته و هنگ كردن تبلت Lenovo بيشتر شود.
از نسخه‌ي لايت برنامه‌هاي مشهور استفاده كنيد؛ زيرا با اين كار هم فضاي كمتري از حافظه داخلي اشغال مي‌شود و هم مقدار رم كمتري در هنگام باز بودن به برنامه‌ها اختصاص مي‌يابد. بسياري از برنامه‌هاي مشهور مانند توييتر، فيسبوك، يوتيوب و … نسخه‌هاي لايت يا سبك دارند.
به تنظيمات و سپس بخش About phone رفته و به Software information وارد شويد. در اين بخش به روي Bulid Number چند بار كليك كنيد تا گزينه‌ي Developer Options براي شما فعال شود. حالا دوباره به تنظيمات وارد شويد و در انتهاي ليست Developer Options را انتخاب كنيد. در اين بخش به دنبال سه گزينه‌ي Window animation scale، Transition animation scale و Animation duration scale باشيد و هر سه را از ? به ?.? تغيير دهيد. با اين كار تبلت شما زمان كمتري به انيميشن‌هاي رابط كاربري اختصاص مي‌دهد و در هنگام استفاده حس سريع‌تري داريد.
اگر سخت افزار يا مقدار رم تبلت لنوو شما كم است از والپيپرهاي متحرك استفاده نكنيد و ترجيحا ويجت‌هاي زيادي هم به روي صفحه قرار ندهيد. ويجت‌ها حافظه رم را به طور مداوم درگير مي‌كنند.
تبلت را به آخرين نسخه‌ي موجود بروزرساني كنيد تا مشكلات نرم افزاري به حداقل كاهش يابد.
در بخش Developer Options به دنبال گزينه‌ي Background process limit باشيد. اين گزينه به شما اجازه مي‌دهد تا براي تبلت مشخص كنيد در زمان واحد در پس‌زمينه چند عمل مختلف بتوانند به صورت همزمان فعاليت كنند. اگر تبلت شما رم كمي دارد يا تراشه‌ي آن چندان قوي نيست بايد اين گزينه را به روي حالت At most 1 process قرار دهيد. با اين كار در پس‌زمينه تنها يك پردازش مي‌تواند انجام شود.
براي تبلت‌هاي اندرويدي و به خصوص آن‌هايي كه قدرت سخت افزاري كمتري دارند واجب است كه هر چند مدت يك بار خاموش/روشن شوند تا همه‌ي برنامه‌ها به طور كامل بسته شده و تبلت از نو كار خود را از سر گيرد
 
منبع

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۰۷:۲۲ توسط:sam موضوع: